משלוח מהיר עד 14 ימי עסקים ייצור ישראלי - כחול לבן

משלוח מהיר עד 14 ימי עסקים ייצור ישראלי - כחול לבן מהיצרן לצרכן

MDF או מלמין?

MDF או מלמין?

אם החלטתם להזמין מטבח חדש או לשפץ את המטבח הקיים, אתם בוודאי מתלבטים באיזה חומר כדאי לבחור בשביל הארונות. Mdf  ומלמין הם מהחומרים המובילים, אבל מה עדיף?

אולי יעניין אותך גם חדרי ילדים

מה זה Mdf?

בשביל להבין את יתרונותיהם של ארונות מMdf  צריך קודם להכיר את החומר הזה. Mdf  (ראשי תיבות של medium-density fiberboard), זו למעשה תערובת מלאכותית של שאריים מעיבוד עץ – נסורת, תאית ואבק שיוף שמוסיפים להם חומרי דבק שונים. Mdf  פותח לראשונה בשנות ה – 60, מתוך הצורך למצוא שימוש לכמויות הגדולות של פסולת עיבוד העץ.

לאחר ייצור העיסה, מעצבים אותה בתבניות ומייבשים אותה, מה שנותן בסוף קורות שנראות ממש כמו קורות עץ ושניתן גם לחתוך אותן לכל גודל שרוצים.

Mdf  הינו חומר שימושי ופופולארי מאוד לבניית ארון בגדים וארונות למטבח, משתמשים בו בעיקר לבניית רהיטים לפנים הבית משום שהוא לא עמיד כל כך לפגעי מזג האוויר בחוץ.

מה זה מלמין?

מלמין הינו תרכובת סינטטית שמקורה בכימיקל אורגני שקיים בטבע. למלמין יש שימושים שונים בתעשייה ובעיקר בתעשיית הנגרות. השימוש העיקרי שלו הוא ציפוי לוחות סיבית ולוחות עץ לייצור דלתות וארונות למטבחים ושאר רהיטים שנועדו לריהוט פנימי.

תהליך ייצור המלמין כולל גריסה דקה של שבבי עץ, שמעוצבים לאחר מכן ללוחות חלקים בגימור דמוי טקסטורות עץ שונות, שניתן להדביקם על לוחות של עץ, סיבית וחומרים נוספים.

ציפוי המלמין נותן לעץ או לסיבית הגנה ומשמש גם לצרכי עיצוב כי הוא מגיע בצבעים וטקסטורות שונות דמויות עץ וחומרים אחרים.

Mdf  או מלמין, מה ההבדלים ביניהם?

שני החומרים האלו הם חומרים תעשייתיים ואינם טבעיים בזכות עצמם, מה שמוריד את מחירם לעומת חומרים טבעיים כמו עץ מלא.

אם אתם מתלבטים בין Mdf  או מלמין כדי לדעת ששניהם דומים בעמידות שלהם, באופן כללי הם אינם מתאימים לריהוט חוץ, אלא רק לריהוט שבתוך הבית.

שניהם מתאימים מאוד בעיקר לדלתות במטבח, אם זאת כדאי שהם לא יבואו במגע ישיר עם מים משום שזה עלול לפגום בנראותם.

מבחינת חוזק – לדעת אנשי מקצוע רבים, Mdf  חזק יותר מאשר מלמין כי הוא נעשה בתהליך של דחיסה חזקה שמקשה אותו מאוד. המלמין גם רגיש מעט יותר לנזקים ושריטות.

בכל מה שקשור לעיצוב המטבח, שני החומרים האלו יכולים להתאים לכל סגנון עיצוב, עם המלמין אפשר לשחק קצת יותר בכל מה שקשור לטקסטורות וצבעים, ניתן לצפות עמו ארונות הזזה ולקבל אפקט עיצובי יפיפה.

לסיכום

גם Mdf  וגם מלמין הם חומרים טובים, יציבים ואיכותיים שמחירם נמוך יותר מעץ מלא ולכן הם נגישים יותר. לשאלה מה עדיף אין תשובה אחת משום שהם גם דומים וגם יש להם איכויות ייחודיות, מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע כדי להחליט מה הכי מתאים לכם.

מאמרים נוספים:

ריהוט גן

ריהוט גן

כל מי שיש לו גינה בבית יוכל להסכים עם המשפט הבא: הגינה היא הלב של הבית. זה המקום שהכי כיף לארח בו, לשבת בו ברוגע

קרא עוד »
MDF או מלמין?

MDF או מלמין?

אם החלטתם להזמין מטבח חדש או לשפץ את המטבח הקיים, אתם בוודאי מתלבטים באיזה חומר כדאי לבחור בשביל הארונות. Mdf  ומלמין הם מהחומרים המובילים, אבל

קרא עוד »
מענה מהיר דילוג לתוכן